Trendy webdizajnu pre rok 2019

Webová stránka zohráva dôležitú úlohu vo vývoji a raste vášho podnikania. Vaša webstránka je online vizitka vašej firmy, preto ju treba aktualizovať a dodržiavať nové trendy v oblasti webdizajnu. Dobrá používateľská skúsenosť (UX) uľahčuje návštevníkom navigáciu na vašich stránkach, avšak dizajn (vzhľad) je tiež dôležitý, pretože máte len pár sekúnd na to, aby ste upútali pozornosť používateľa skôr, ako odíde.

Webdizajnér je ako módny návrhár, ktorý sleduje najnovšie trendy a techniky vo svojej oblasti. Webový dizajn sa neustále mení a vyvíja, preto by ste mali svoje stránky neustále obnovovať, aby vyhovovali požiadavkám vášho publika. Mnoho expertov je toho názoru, že redizajn webstránky by sa mal robiť minimálne každé dva až tri roky.

Aké sú nadchádzajúce trendy vo svete digitálneho dizajnu?

V roku 2019 bude pri návrhu webových stránok dominovať hlavne minimalizmus, jasné farby, tvary a výrazná typografia.

MINIMALIZMUS

Minimalizmus je jedným z najobľúbenejších dizajnov, ktorý sa používa už roky a bude naďalej dominovať aj v roku 2019. Využíva menej dizajnových prvkov, zameriava sa iba na najdôležitejšie časti webovej stránky, bez zbytočných animácií a rušivých efektov. Minimalistický dizajn je navrhnutý tak, aby používateľovi ukázal presne to, čo hľadá.

Minimalizmus je spojený s FLAT DIZAJNOM, ktorý pozostáva z jednoduchej grafiky, tvarov a farieb. Flat dizajn-plochý dizajn je jednoduchý, prehľadný, ľahko čitateľný, s využitím prázdneho – bieleho priestoru. Príkladom minimalistického flat dizajnu je aj moja stránka pixweb.sk

GEOMETRICKÉ TVARY

Geometrické a asymetrické tvary ako štvorce, trojuholníky, kruhy alebo vlny nie sú žiadnou novinkou, avšak za posledné 2 roky si získali veľkú popularitu, preto budú v digitálnom dizajne aj naďalej prevládať. Môžu vyplniť nevyužitý priestor na ploche a kombináciou jasných farieb oživia celkový vzhľad stránky.

Zo psychologického hľadiska má každý tvar a symbol svoj význam, napríklad štvorec a obdĺžnik predstavuje stabilitu, kruhy sú symbolom zjednotenia, trojuholník ukazuje smer. Geometrické a asymetrické tvary s výraznými farbami sú základným trendom webového dizajnu pre rok 2019.

RESPONZIVITA A RÝCHLOSŤ

Dnes je už takmer neprípustné, aby webová stránka nebola optimalizovaná pre mobilné zariadenia. Responzívny dizajn je taký, ktorý je optimalizovaný pre všetky zariadenia (počítač, tablet, mobily). Viac ako polovica vyhľadávaní a návštev internetu je z mobilných telefónov a smartfónov, preto začala spoločnosť Google uprednostňovať webové stránky, ktoré sú „mobile-friendly“ a posúva ich v pozíciách vyhľadávania vyššie. Z tohoto dôvodu sa bude trend responzívneho dizajnu naďalej zvyšovať.

Rýchlosť

Funkcií, ako zrýchliť načítanie webových stránok je viac, avšak pre mobilné stránky prišiel Google s technológiou AMP (Accelerated Mobile Pages), čo znamená akcelerované – zrýchlené mobilné stránky. Ide o funkciu, ktorá mierne upraví Html kód stránky, JavaScripty, CSS a Cache. Webstránky, ktoré sú optimalizované funkciou AMP sa načítavajú takmer okamžite a vo vyhľadávaní sú označené symbolom blesku.

CHATBOT

Chatbot je počítačový program, ktorý dokáže komunikovať s ľuďmi pomocou umelej inteligencie vo forme live chatu. Chatbot sa využíva hlavne v e-commerce (online) obchodoch, kde návštevníci očakávajú zákaznícku podporu 24 hodín denne. Operátor obchodu nemusí byť stále k dispozícii, avšak zákazníci chcú informácie a odpovede ihneď.

V takomto prípade nastupuje chatbot, ktorý dokáže komunikovať ľudskou rečou, je naprogramovaný umelou inteligenciou, odpovedá na otázky a je k dispozícii non-stop, kedykoľvek počas dňa. Keďže konkurencia v e-commerce segmente neustále narastá a firmy kladú vysoký dôraz na podporu svojich zákazníkov, chatbot bude v roku 2019 takmer nevyhnutným trendom v digitálnom dizajne.

VEĽKÉ PÍSMO

Typografia bola vždy dôležitou súčasťou webdizajnu. Vybrať si zo širokej ponuky fontov (štýl písma) nie je jednoduché. Jedno je však isté : písmo má byť výrazné a ľahko čitateľné.

Máte na webe hodnotný text, ale nikto ho nebude čítať, pretože zo splývajúceho písma a zlého kontrastu čitateľa rozbolia oči a zo stránky odíde. Chcete niečo povedať, ukázať? Napíšte to vo veľkom, aby to všetci dobre videli. V mnohých prípadoch nahradzuje kreatívna typografia aj niektoré obrázky.

VÝRAZNÉ FARBY A GRADIENTY

Jasné a výrazné farby budú v roku 2019 naďalej dominovať, pretože odvážne farby patria k identite odvážnych ľudí.

Gradient je postupné miešanie a prechod farieb, ktoré umožňuje dosiahnuť nové odtiene farieb. Gradienty sú obľúbené rovnako na pozadí plochy, ako aj v typografii.

Každý rok sú návrhy grafického dizajnu, webového dizajnu, dizajnu obalov aj tlače inšpirované farbou roka, ktorú každoročne vyberá spoločnosť pantone.com.

V roku 2018 prevládala farba Ultra Violet, farbou roka 2019 bude koralová farba Living Coral.

Zdroj: pantone.com

Text : Petra Oláhová

Foto : Autor : Petra Oláhová

Ak sa vám článok páčil, nezabudnite ho zdieľať

Podobné články

Koľko stojí vytvorenie webovej stránky?

Koľko stojí vytvorenie webovej stránky?

Často sa stretávam s otázkou, koľko stojí vytvorenie webovej stránky. Na túto otázku je veľmi ťažké odpovedať, pretože výsledná cena závisí od...

Je váš web (ne) bezpečný?

Je váš web (ne) bezpečný?

Ak na svojich stránkach ešte nepoužívate zabezpečený protokol HTTPS, mali by ste zbystriť pozornosť!Internetový prehliadač Google Chrome začal od...

Pin It on Pinterest

Share This