Čo je to SEO a ako funguje?
Keď je webstránka z technického hľadiska hotová, treba ju aj zviditeľniť, čiže ukázať. Na to vám dobre poslúži SEO. Význam SEO (z anglického výrazu Search engine optimization) v preklade znamená optimalizácia pre vyhľadávače.
Zjednodušene povedané, sú to metódy a postupy, pomocou ktorých viete dostať vašu stránku na vyššie pozície vo výsledkoch vyhľadávania (v našom prípade Google).
Internetové vyhľadávače majú svojich robotov, ktorí prehľadávajú, indexujú a kopírujú obsah webových stránok. Poznáte to.. Do vyhľadávača (Google) zadáte kľúčové slovo – hľadaný výraz. Väčšinou vám vyhľadávač vyhodí tisícky výsledkov, ktoré zoraďuje podľa relevancie hľadaných výrazov na webstránkach. Je preto dôležité, aby bola vaša stránka optimalizovaná na kľúčové slová, ktoré používatelia vyhľadávajú.
Faktorov, ktoré ovplyvňujú pozície vo vyhľadávačoch, je samozrejme viac. Avšak medzi najdôležitejšie patrí :
ON – PAGE SEO – je to optimalizácia prvkov, ktoré sú priamo na vašej stránke. Patria sem :
- URL adresy – mali by stručne vystihovať opis stránok – kľúčové slová (Keywords)
- kvalitný obsah, dĺžka textu a kľúčové slová v texte – title a description, čiže názvy, popisy, nadpisy a podnadpisy zvyšujú mieru preklikov
- alternatívny popis obrázkov (alt tagy)
- interné prelinkovanie, vytváranie anchor textov, ktoré odkazujú na ďalšie podstránky vášho webu
OFF – PAGE SEO – patria sem metódy a stratégie, ktoré vykonávate mimo vašej stránky, napr.
propagácia vášho webu na sociálnych sieťach (Facebook, Twitter, Instagram atď.), zdielanie a publikácia článkov na iných stránkach. Najlepším spôsobom je získavanie a vytváranie spätných odkazov (linkbuilding). To znamená, že na vašom webe budete odkazovať na iný web, rovnako môžu iné webstránky odkazovať na vašu.
Google má rád spätné odkazy, ale iba tie, ktoré pochádzajú z kvalitných a navštevovaných webstránok a ktoré majú tematicky podobný obsah. Najlepším miestom, kde môžete získať spätné odkazy, sú jednoznačne sociálne siete a diskusné fóra, z ktorých sa získava priama návštevnosť.
Treba zdôrazniť, že SEO je dosť náročný a zdĺhavý proces online marketingu. Keď vám niekto povie, že vám urobí SEO a váš web sa dostane na prvé pozície vo vyhľadávačoch, nie je to pravda. Aspoň nie okamžite.
Vyhľadávacím robotom to chvíľu potrvá, kým zaindexujú obsah vášho webu do svojej databázy, avšak v porovnaní s platenými reklamami, hlavným cieľom SEO je zvyšovanie organickej – čiže prirodzenej neplatenej návštevnosti webu z vyhľadávačov.
Každý projekt je jedinečný a to, čo funguje na jednom webe, nemusí fungovať rovnako na druhom. Treba vyskúšať rôzne stratégie, SEO má každopádne zmysel z dlhodobého hľadiska a s trochou trpezlivosti a postupom času určite prinesie svoje vytúžené ovocie.
Text : Petra Oláhová
Zdroj Foto : Unsplash, Pixabay
Ak sa vám článok páčil, nezabudnite ho zdieľať